Stage is vervelend - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van jasper Hoed - WaarBenJij.nu Stage is vervelend - Reisverslag uit Bequia, St. Vincent van jasper Hoed - WaarBenJij.nu

Stage is vervelend

Door: Jasper

Blijf op de hoogte en volg jasper

16 Juni 2006 | St. Vincent, Bequia

Beste iedereen,

Bij deze even snel nog een berichtje om te laten weten dat ik nog leef. En hoe is het daar in Nederland en Suriname? Lekker voetbal gekeken vandaag? wat is het geworden?

Maar ik zit nu dus op St. Vincent and the Grenadines, in the Caribbean. Voor iedereen die zich er niets bij voor kan stellen... Kijk Pirates of the Caribbean. En nu we het daar toch over hebben. Heel toevallig kwamen we daar gister middag dus terecht, daar waar de film is opgenomen. We zochten een hotel of iets en dachten dat daar wel wat zat, en dat zat er dus ook. Verder staat een groot deel van de set daar nog, wat huisjes enzo. En volgens mij komt er nooit iemand, niemand die het kan vinden ;)

Maarre, ik ben hier dus voor stage :D
We zijn op Barbados, St. vincent en starks Trinidad naar klanten aan het zoeken. En ik moet zeggen dat de bedrijven erg leuk reageren. In het begin een beetje verbaasd. Ook al is Suriname lid van de Caricom (Caribbean Community), veel mensen weten amper dat Suriname bestaat. Maar ze zijn erg enthiousiast over de soorten die ze in Brits Guyana niet hebben en in Suriname wel. Veel hout komt er dus uit Brits Guyana.
Net hier nog bij een bedrijf geweest, die kopen al hout van Toeval. Maar we willen het verschil weten tussen de inkoop prijs voor die lui en de verkoop prijs. En die is dus flink! Nou hebben ze wel hogere kosten dan een gemiddeld bedrijf (wat betreft transport, maar toch). Ik ben net dus even gaan spioneren en heb me voorgedaan als rijke lui zoontje die even een leuk plekje voor papa gaat zoeken in de Caribbean. en dan moeten we natuurlijk ook weten wat de bouwmaterialen kosten. Weet niet of ze het geloofden :P

Maar over de eilanden dus, erg mooi! Zeker Saint Vincent, het hoofd eiland van Saint Vincent and the grenadines. Heel erg ruig en groen, mooi vulkanisch eiland. Waar ik nu ben, op Bequia (1 uurtje varen), is het een stuk droger.
De eerste 3 dagen waren we op barbados, niet echt bijzonder. Als je nog eens naar een mooi eiland wilt, moet je niet daar heen. Tenzij je fan bent van rum (ben ik ook, maar ik hoef er niet meer terug). Je hebt alles in 2 dagen wel gezien en verder kan je een beetje op het strand hangen. Is leuk, maar niet voor de prijs van wat zo'n vakantie kost.
Geef dan 150 euro meer uit aan een ticket naar St. vincent. Echt een heel erg mooi eiland! en als je alles zelf regelt kan je een hotel nog goedkoper hebben dan op Barbados. Ook is alles in de winkels goedkoper, echt een aanrader! Over trinidad horen jullie wel wat meer over een aantal dagen.

Voor nu, de groetjes vanuit St. Vincent and the Grenadines!

Hey Bakra's in Paramaribo! Geniet nog even van de laatste dagen daar! Jammer dat ik er niet bij ben :( maar het was erg gezellig met jullie! Succes nog met de Salsa ook. En op het vliegveld kan ik niet meer zwaaien, kom pas 's nachts terug. Dan zijn jullie alweer bijna in Nederland als het goed is! Gaan zo snel mogelijk weer eens afspreken!

  • 16 Juni 2006 - 19:33

    Mariska:

    Hey Jas! Nederland heeft nu 2 wedstrijden gewonnen! Goed zijn we he ;) ben blij dat je nog leeft hoor! Spreek je snel!Kus Maris

  • 16 Juni 2006 - 22:53

    Mirjam:

    Ha die Jasper!
    Leuk even van je te horen! Hier gaat alles goed. Ik zie je nog wel voordat ik vertrek. Veel plezier nog! Heel veel groeten vanuit Paramaribo!

  • 17 Juni 2006 - 12:04

    He Jappie:

    Zal best wel, stage vervelend! hoeveel vlaggetjes komen er nog bovenaan deze pagina te staan??!!
    Het lijkt me dat de overige eilanden van "the Grenadines" minstens zo mooi zijn.
    Ee rijke lui zoon lijk je inderdaad wel, wat een belevenis.
    Kun je goed overweg met de baas, boren jullie klanten aan?
    Nog even en Nederland is Wereldkampioen, de eerste 2 wedstrijden zitten in de knip, het ging niet eenvoudig maar oogde wel mooi, en dat in "De poule des doods". Woensdag nog tegen Argentinie, dan Portugal of Mexico.
    Je moet op St. Vincent maar eens in een kroegje iemand uitnodigen voor de Salsa, voor je het weet ben je je "Salsa heupen" kwijt (haha).
    Spreken je snel, XXX Ronald en Mirjam

  • 17 Juni 2006 - 16:00

    Vivian:

    hey rijkelui's zoontje
    ik hoor dat je het echt super na je zin hebt echt tof ook dat je de kans krijgt om bij die eilanden te kijken jij hebt echt mazzel

    hier in nederland is het echt super lekker weer daar ben ik erg blij mee
    die auto die je voor zweden hebt is echt een leuk dingtje om te zien!!!!!

    ik hoop dat je nog veel plezier daar hebt
    ik mis je wel heeeeeeeeeeeeeeeeelllll erg hoor!!!!!!!!!!

    liefs en kus je zusje

  • 17 Juni 2006 - 19:43

    Esther:

    he Jasper fijn om te lezen dat alles goed met je gaat. Blijf het volgen vindt het wel interesant allemaal groetjes Esther

  • 18 Juni 2006 - 21:48

    Bakra Uit Suriname Jolijn:

    heej japs,
    heel gaaf dat je het daar naar je zin hebt. vind het jammer dat ik je niet meer kan zien. gister was onze laatste avond in de starzz. was heel gezellig.

  • 18 Juni 2006 - 21:50

    Bakra Uit Suriname 2:

    foutje..
    maar in iedergeval wij gaan over 5 daagjes naar nederland. ik zie je nog wel een keer denk ik in ons mooie landje en dan wagen we nog maar een keer een dansje.

    succes met je stage verder hier enzo.
    dikke kus jolijn

  • 19 Juni 2006 - 11:51

    SB-Bakra:

    Hey jongen,
    Leuk om te horen dat je lekker druk aan het werk bent daar.
    Zorg er maar voor dat de SBB lekker weer wat extra hout om te keuren heeft straks. Als de adviezen in mijn rapport opgevolgd worden komt alles goed! :-P
    Veel succes nog daar.
    Groetjes aan Radjen
    -- Jasper --

  • 20 Juni 2006 - 15:21

    Gerhard:

    Als ik lees: "stage is vervelend", dan denk ik: je weet niet wat vervelend is... WK-voetbal, zonnetje op je bol in de tuin met een koud appelsapje, door de file heen slalommen terwijl iedereen zit te balen, en zo kennen we er nog wel een paar. Het is in ieder geval leuk om te lezen wat voor avonturen ons piraatje allemaal beleefd. Geniet nog lekker verder en kijk uit voor de botfly. Wil je weten wat voor lekker beessie dat is: dat is pas vervelend!
    Toedeloe,
    Gerhard.

  • 22 Juni 2006 - 12:11

    Bakra Huisgenoot:

    heeej jap nou ben ik toch ff bijna jaloers door je verhaaltje! maar het washier gezellie gister met voetbal dus toch net niet jaloers!:) maar ej tot vannacht dan en ben benieuwd naar je kadootje:)
    kuz annet

  • 23 Juni 2006 - 12:58

    Hoi Jappie:

    Ben je weer terug in Paramaribo,en moest je vandaag weer werken. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad,hier is het wel lekker weer.Gisteren met Liesbeth naar Amsterdam geweest,daarna hebben ze hier gegeten. Morgen ga ik naar Robbie Williams,te gek he samen met Silvia die kon nog 2 kaarten krijgen via de plashoeven.Met eten en drinken erbij,weet niet hoeveel het kost maar ik moet maar batalen wat ik er voor over heb.Worden ook met de bus er na toe gebracht,dus ik heb er zin in.Nou lievert geniet van je weekend,spreken elkaar vlug via skyp,heel veel kusjesxxxxxxxxxxxxxx mama

  • 25 Juni 2006 - 17:42

    Hoi Bruine Bakra:

    Zo, weer thuis! En meteen weer feesten, je doet het goed. Je leert mensen kennen en gaat er gezellig mee stappen. Zo hoort het te gaan. Ik weet dat je er hard voor werkt.
    Moet een leuke trip geweest zijn, zo langs die drie eilanden, tof hoor.
    Ineens krijgen wij ook het idee dat de tijd snel voorbij gaat.Zo brengen we je weg naar Schiphol en nu is het al bijna eind Juni. Nog maar 6 weekeinden en dan zien we je weer, verheugen ons er nu al op en op onze gezamenlijke vakantie in Faucon, lekker bijpraten, genieten van de vin rouge en uitrusten, Parfait.
    Leuke vrienden ontmoeten en genieten van het leven in de Provence.
    Zet hem op, geniet en rond je stage maar goed af.

    XXX Ronald

  • 28 Juni 2006 - 19:23

    Mark:

    Je ziet maar weer hoe bedrijven plukken van anderen. Winst maken prima, daar bestaan ze van maar het gaat dus ten koste van de gewone man, de inwoner van Suriname dus. Goed dat je daar achter kon kijken! FF een ander berichtje: de uitslag van mijn controleonderzoek was perfect! Maar dat even tussendoor.
    Fijn dat het je zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt. We verwachten dat deze stage op goede wijze uitpakt! Ga zo door!

  • 29 Juni 2006 - 05:59

    Bob:

    Ha die Jasper,
    Goed geregeld, die Caribbean trip!! Alles goed op Toeval met de dames en Baldew-brothers? Ik wilde je eigenlijk emailen maar ik heb je emailadres niet (of ik ben m kwijt). Ik ben nu aan het afstuderen iig.

    Laat ff je emailadres weten, die van mij is: bobvanwijngaarden3@hotmail.com

    Groeten van je voorganger Bob

  • 30 Juni 2006 - 19:53

    Dafna:

    Zit eigenlijk met spanning te wachten op je nieuwe verhaal ;)!!

  • 03 Juli 2006 - 19:57

    Jolijntje:

    hee japs,
    zit ik hier kei saai weer in nederland en dan wil ik even weten wat er allemaal gebeurd daar in suriname en dan zet je er geen verhaal meer op! schandalig.
    dat is natuurlijk omdat julliie ons zo missen want het was wel heel gezellig. ik heb net een aantal van jou verhalen gelezen en ik las dat jij ons BRABANDERS aardig afzeikt. da vink nie kenne! ;) nou ik hoop toch nog dat jullie..(jij andere japs en annet en irene) een leuke tijd hebben en ik zou willen dat ik er ook nog was. ik aug. kom ik naar den haag en misschien zie ik je dan wel ;)
    dikke kus jolijntje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Vincent, Bequia

jasper

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 26819

Voorgaande reizen:

26 April 2007 - 26 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: